Signes

Tècnica mixta sobre lona

Obra sobre paper

…Carles Abad parteix d’un informalisme sígnic de clara dependència amb les pintures rupestres, sobretot amb les tectiformes del període neolític. Aconsegueix una plasmació pictòrica pletòrica d’intensitats, de tensió i de moviment, molt evocadora d’un món ancestral (que a qui viu pròxim al Maestrat li resulta molt revelador) capaç de guiar-nos, en la vivència de l’obra, pel camí de la nit dels temps.

Antonio Gascó

 

 …les seues obres assumeixen amb tota radicalitat el llenguatge informal, incidint sobretot en la vessant sígnica. Són pintures de gran format que ens introdueixen en un món esotèric, replet de cal·ligrames orientals i signes diversos de difícil interpretació que remeten a cultures prehistòriques. Apareixen com un punt de referència per aconseguir una estètica que harmonitze colors, masses i procediments tècnics diversos…

…no podem obviar, però, la preocupació de l’autor per la matèria a utilitzar. Empra suports com lones de camió usades, que presenten damunt la seua arrugada epidermis l’empremta del temps en què foren usades. Sobre elles verifica traços, barreges de sorra amb aglutinants, drippings i grattages fins a obtenir conjunts de gran harmonia plàstica. Els signes cal·ligràfics es veuen immersos en un univers de colors, mixtures, solcs profunds que fereixen i arrapen la superfície fins les mateixes entranyes del suport. És aquest procediment allò que permet de crear una poètica molt rica en matisos expressius que convida no sols a un coneixement visual de l’obra, sinó també a un recorregut tàctil per a poder assimilar tota la copiositat d’elements que l’autor es capaç d’oferir a l’espectador.

 Pascual Patuel Chust

 

 

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies